Fem smøretips som gjør skituren til en suksess

Gå til hovedinnhold Gå til meny

Fem smøretips som gjør skituren til en suksess

For god helse anbefales det å kombinere et sunt og variert kosthold med fysisk aktivitet. Smører du med deg grovbrød før du legger ut på skitur, er du med andre ord på helsemessig rett spor.

Smøretips 1: Naturlig Sunt Havre med pesto, pepperskinke og gulost!

Helsemyndighetene anbefaler oss å spise grove kornprodukter hver dag. Dette fordi disse produktene inneholder kostfiber, proteiner, vitaminer og mineraler som er bra for oss. Og skal du legge ut på skitur med høyt energiforbruk, er inntak av grove kornprodukter enda viktigere enn ellers.

Et naturlig samarbeid

Siden et sunt kosthold og fysisk aktivitet går hånd i hånd var det naturlig for Bakehuset å starte et prosjekt i samarbeid med Den Norske Turistforening og Møllerens når brødserien Naturlig Sunt skulle relanseres.

– Dette er en viktig satsing. Både fordi det er produkter vi er stolte av og som vi mener treffer på smak, og fordi det er produkter som bidrar i arbeidet for en bedre folkehelse, sier Gry Thomsen, markedsdirektør i Bakehuset.

Smøretips 2: Naturlig Sunt Speltbrød med kokt egg og ruccola.

Smøretips 3: Naturlig Sunt Speltbrød med smøreost, guacamole, salat og squash (kan erstattes med agurk).

Smøretips 4: Naturlig Sunt kornbrød med karbonader og rødløk.

Smøretips 5: Naturlig Sunt Grovbrød med geitost og blåbær.

Relevante produkter

Relevante artikler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler og hvordan du kan slette dem. 

Les mer