Funky brødskivetips

Gå til hovedinnhold Gå til meny

Funky brødskivetips

For treningsblogger Jørgine Massa Vasstrand, alias «Funkygine», er brød en naturlig del av kostholdet i hverdagen. Men hva er brødskivefavorittene hennes?

- Jeg liker å variere og kombinerer skivene mine med ulike typer pålegg og mye grønt. Det er så sykt mye digg du kan lage! For meg er det viktig at brødet er grovt, sier hun.

For som en av Norges største treningsbloggere sier det seg selv at trening er en stor del av hverdagen. Da er bra påfyll, både før og etter trening, og nøkkelen til en vellykket økt.

- Grovt brød er en finfin kilde til både fiber og langsomme karbohydrater. På den måten får jeg i meg bra med fiber, samtidig som det gir energi som varer og ikke minst en god metthetsfølelse, sier Jørgine.

Collage innhold jørgine_beskjært.jpg

Variasjon og utfordringer

Når det kommer til trening mener Jørgine det er viktig å variere og la seg utfordre. Det samme gjelder på brødskivefronten.

- Jeg blir riktignok aldri lei av grove skiver med hjemmelaget pesto, spekeskinke og smøreost, eller brunostskive med syltetøy, men jeg liker å teste ut nye kombinasjoner så det ikke blir kjedelig. Derfor utfordret jeg leserne mine til å komme med sine brødskivetips, sier hun.

Foto Jørgine «Funkygine» VasstrandBakehuset_2.jpg

Ristet brød med avokado, kokt egg og grønt. Egg og koriander på grovbrødskive. Ferskt brød med hummus og tomatskiver. Favorittipsene kom inn i hopetall.

Jeg har tydeligvis mange brødelskere blant følgerne mine, og de fleste er nok enige i at dette er noe som absolutt bør være en del av kostholdet. Kanskje ikke så rart, for i tillegg til å være godt, er det enkelt å variere. Nå har jeg masse spennende brødskiver å mekke fremover, sier Jørgine.

Collage_pesto_beskjært.jpg

Smørbrødfilosofi

Og om hun trenger litt ekstra inspirasjon, kan hun alltids benytte seg av ektemannen Mortens smørbrødfilosofi:

«Stå ved kjøkkenbenken, eller sett deg ved spisebordet med et fat og ei skive brød. Ta de spiselige ingrediensene du måtte ha innen rekkevidde og bygg dem lagvis på brødet. Jo større smaksvariasjon, dess større sjanse for at du får i deg viktige næringsstoffer».

Bon appetit!

Relevante produkter

Relevante artikler

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en bedre brukeropplevelse. Les mer om vår bruk av informasjonskapsler og hvordan du kan slette dem. 

Les mer