Suksess for Funkygine fiberbrød

Gå til hovedinnhold Gå til meny

Suksess for Funkygine fiberbrød

Funkygine fiberbrød rives ut av brødhyllene. Siden lanseringen i midten av september, har Bakehuset solgt over en million av det ekstra grove brødet.

Publisert

- Vi hadde naturligvis forventninger til produktet, men at det skulle gå så bra var ikke beregnet. Folk har gått helt mann av huse og etterspørselen har vært enorm. Vi har solgt over tre ganger så mye som vi trodde! Det er gledelig - og over all forventning, sier markedsdirektør Gry Thomsen i Bakehuset.

Nest største brødet

Funkygine fiberbrød kom på markedet i midten av september og er allerede det nest største brødet i NorgesGruppens butikker. Bare bestselgeren Norsk Fjellbrød, som har vært på markedet i en årrekke, er større.

- Her har vi truffet godt med produktet. Jørgine og hennes profil gjør Funkygine fiberbrød attraktivt for veldig mange, sier Thomsen.

Jørgine Vasstrand, bedre kjent som «Funkygine», en av de sprekeste og mest treningspositive influenserne i Norge, jubler over brødsuksessen.

- Det er helt uvirkelig at det allerede er solgt over en million brød! Det er så mange brød, det! Det er helt absurd stas og gjør meg selvfølgelig veldig stolt. Tusen takk til alle som kjøper brødet, sier hun.

Suksess for Funkygine fiberbrød.2_til nett.jpg

Feiret med spesiallaget «brødkake»: Funkygine Fiberbrød har nådd en million solgte brød og markedsdirektør Gry Thomsen (til venstre) overrakte i den anledning en spesiell overraskelse til Jørgine - en kake som er mistenkelig suksessbrødet!

Del av et sunt kosthold

Jørgine, som har vært en brødelsker så lenge hun kan huske, var tett på hele prosessen med å utvikle brødet. Hun var opptatt av at det skulle smake godt, ha et høyt fiberinnhold og protein.

- Jeg synes jo selv at resultatet ble helt nydelig og får daglig positive tilbakemeldinger. Men at vi så raskt skulle komme opp i en million solgte brød er sykt. Det er på mange måter beviset på at det faktisk har blitt favoritten i mange hjem, sier hun.

Bakehuset har samarbeidet med Jørgine i et år. Idéen om å lansere et eget Funky-brød dukket raskt opp.

- Jørgine spiser mye brød og er opptatt av at et sunt og godt kosthold skal være enkelt. Vi er stolte av det vi har fått til sammen, og tror det er med på å bidra til å ufarliggjøre brød som er en viktig del av et sunt kosthold, sier Thomsen.

Relevante produkter

Relevante artikler